Alapanyagok

Szerettem volna összeállítani egy olyan listát, amely átláthatóan tartalmazza, mit együnk, mit ne együnk, hogy egészségesek legyünk.

Azon ismeretek birtokában, melyek rámutattak, mely élelmiszerek ártanak mind az egyén, mind a környezet számára és melyek azok, amelyek az egészségünket szolgálják, egyáltalán nem érzem helytállónak a “lemondás” szó használatát, hisz ezt a szót általában akkor alkalmazzuk, ha jótékony dologgal hagyunk fel. A candidiasis esetében viszont ez pont fordítva történik meg, azokhoz a táplálékokhoz nyúlunk, amelyek méltatlanul a háttérbe szorultak étkezésünkből, káros ételeink rendszeres és eltúlzott fogyasztása, valamint félretájékoztatásunk miatt.

csicseri1

A candida diétát talán azért is érezhetjük egy “nem tudok semmit enni” állapotnak, mert a hús, tej és tojás alapú ételkészítésen kívül, csak felületesen ismerünk más táplálékot, illetve nehezen tudjuk elvonatkoztatni étkezésünket az állati eredetűtől, és szorosan összekötjük azzal. Az elején talán lehetetlennek tűnik kiiktatni ezeket az élelmiszereket, de idővel rá fogsz jönni, hogy sok javulást hoz ez a lépés, és tökéletesen leegyszerűsíti a “mit egyek, mit ne egyek” kérdést. Számomra példátlan volt ez a felismerés, bízom benne, hogy neked is az lesz. Továbbá sokan cukor, és (pék)sütemény (elsősorban fehér lisztes) függők vagyunk, viszont ezeket is tudjuk helyettesíteni, más alapanyagokkal, más köntösben. Szeretném elérni, hogy el tudd engedni ezeket a szokásokat, és légy nyitott, egészségtudatos táplálkozó.

Nem tudok különösen elborzasztó megvonásokkal ijesztgetni, mivel az élelmiszerek palettájáról, azon ételek közül, melyek hasznunkra vannak, és nem kedveznek a candida albicans fennmaradásának, a magas cukortartalmú gyümölcsök kivételével (melyeket idővel újra ehetünk), szinte mindent fogyaszthatunk. A candidamentes alapanyagok nem salátákban merülnek ki, bőségesen van és lesz is mit ennünk.

Külön szedtem a javasolt, és az ellenjavallott élelmiszereket, rövid indoklással és felsorolással. Továbbá vannak olyan ételek, melyeket bizonyos ideig csak módjával, illetve még nem tudunk beépíteni étrendünkbe. Ezekhez is külön részt rendeltem.

kanal1       kanal          kanal3

Jó csemegézést! : )