Amire szükséged van

AMIRE SZÜKSÉGED VAN

Első körben következzenek azok az alapanyagok, amelyekre szükségünk van, és fogyaszthatók candida diéta alatt.

GABONAFÉLÉK

Ide tartoznak: tönkölybúza, hajdina, köles, rozs, zab, búza, amaránt, quinoa, rizs, barnarizs, kukorica. Az ezekből készült lisztek (hajdina liszt, kölesliszt, rizsliszt, tönkölyliszt, zabliszt, stb.), teljes kiőrlésű lisztek, zabkorpa, kovász nélküli kenyérfélék.

Tápanyagok: összetett szénhidrátok, fehérjék, esszenciális zsírsavak, élelmi rostok, vas, kálium, magnézium, kálcium, foszfor, cink, mangán, réz, szilícium, flavonoidok, szelén, B vitaminok, folsav, E vitamin, pektin.

  • Naponta maximum 100-120 grammot fogyasszunk a belőlük (az összetett szénhidrátok mérsékelése végett).

ZÖLDSÉGFÉLÉK

Ide tartoznak:  vöröshagyma, lila hagyma, fokhagyma, újhagyma, póréhagyma, krumpli, édesburgonya, cukkini, főzőtök, sütőtök, padlizsán, spenót, sóska, salátafélék, rebarbara, zöldpaprika, uborka, paradicsom, fejes káposzta, kelkáposzta, brokkoli, karfiol, babfélék, lencse, zöldborsó, csicseriborsó, sárgaborsó, szója, uborka, sárgarépa, zeller, retek, cékla, karalábé, spárga, torma, csicsóka, kelbimbó, patisszon.

Tápanyagok: karotinoidok, B vitaminok, biotin, folsav, vas, C vitamin, E vitamin, K vitamin, H vitamon, kálcium, kálium, magnézium, cink, rostok.

  • A hüvelyes növények, illetve a brokkoli okozhat fokozottabb gázképződést. Érdemes először kisebb mennyiségben kipróbálnod, hogy lásd, milyen hatással van a szervezetedre.
  • A zöldségféléket érdemes párolni, a bennük található pektin és cellulóz miatt (így az enzimek számára könnyebben hozzáférhetőek a bennük levő tápanyagok).
  • Ügyeljünk az összetett szénhidrátok mérsékelt bevitelére (burgonya).
  • Zöldborsó (cukorborsó) mértékkel fogyasztható.

GYÜMÖLCSFÉLÉK

Ide tartoznak: almafélék, szeder, ribiszke, áfonya, ribizli, málna, gránátalma, grapefruit, lime, citrom, narancs, mandarin, kókusz, avokádó, olívabogyó, csipkebogyó, őszibarack.

Tápanyagok: B vitaminok, bioton, folsav, C vitamin, K vitamin, karotinoidok, fruktóz, pektin, kálium, magnézium, foszfor, rostok, polifenolok, izoflavonoidok.

  • A könnyebb emészthetőség miatt érdemes meghámozni a gyümölcsöket candida diéta alatt.
  • Habár ezen gyümölcsök cukortartalma alacsony, mérsékelten fogyasszuk őket a diéta elején.

DIÓFÉLÉK, MAGVAK

Ide tartoznak:  földimogyoró, török mogyoró, makadámdió, pisztácia, tökmag, napraforgómag, mandula, dió, chia mag, lenmag, szezámmag.

Tápanyagok: fehérje, B vitaminok, E vitamin, folsav, nátrium, magnézium, kálcium, foszfor, vas, cink, mangán, rostok, esszenciális zsírsavak.

  • Ügyeljünk a magvak penészmentességre, illetve a lehetséges avasságra.

Aloe vera

Mit igyunk:

  • tiszta, szénsavmentes víz
  • gombaölő hatással bíró teát (például gyömbér, szegfűszeg)
  • házi zöldség és/vagy gyümölcs turmixokat
  • lúgosító búzafűlé turmixot

Mivel főzzünk:

  • fűszernövények: babérlevél, bazsalikom, cikória, fahéj, fokhagyma, oregánó, gyömbér, kakukkfű, kapor, koriander, kömény, kurkuma, kapor, menta, majoranna, petrezselyem, rozmaring, szegfűszeg, sáfrány, paszternák, tárkony, cayenne bors, medvehagyma, stb.
  • köménymag: gázmegkötő hatású
  • cukrokat nem tartalmazó ételízesítők, bio ízesítők
  • olajok: kókuszolaj (nem hidrogénezett), hidegen sajtolt olajok (például olívaolaj, barackmagolaj, kukoricacsíra olaj, stb.).