Panírozás tojás nélkül

Nem elírás, jól olvastad. Mindez bizony kivitelezhető, egészséges formában. Létezik ugyanis egy csodabogyó a zöldségek csapatában. Ez a csicseriborsó.

Egyik kedvenc alapanyagom. Kiváló fehérjeforrás (100 grammban 19 gramm) és rostforrás, tartalmaz B vitaminokat, E vitamint, kálciumot, magnéziumot, vasat, folsavat. Csökkenti a koleszterint szintet, segíti az emésztést, sokoldalúan felhasználható és nem utolsó sorban nagyon finom.

A nyers csicseriborsót be kell áztatni, s a vizet leönteni róla. Főzéséhez 2 óra kell körülbelül, de beszerezhető konzerv formájában is, kész állapotában. A konzerv levét ne öntsük ki, ugyanis habbá verhető. 5-6 percig kell vernünk, majd édesíteni (ne az elején), s újra mixerelni rajta. Sűrű, kemény habot fogunk kapni. A habot hűtőbe tároltam, ami kis idő múlva leeresztett, de meglepetésemre újra keménnyé tudtam verni. Fagylaltot is tudunk készíteni, belekeverhetünk gyümölcsöt, kakaót, s körülbelül 2-3 óra múlva megdermed a fagyasztóban. Érdemes akkor bekanalazni, mert másnapra teljesen fagyossá keményedik.

csicserihab

csicserihab2

csicserihab3

 

 

 

 

 

 

Másik lényeges felhasználása: a tojáspótlás.

  • Panírozáshoz nélkülözhetetlen. Annyi a teendőnk, hogy pár kanál csicseriborsó lisztet összekeverünk kevéske vízzel, annyival, hogy sűrű masszát kapjunk. Ízesíthetjük. Ebben megforgatjuk az alapanyagunkat, amit panírozni szeretnénk, majd meghempergetjük zsemlemorzsában (tönkölypanírt ajánlom). Jól rá fog tapadni, s szépen ki fog sülni, ráadásul extra finom ízt is kölcsönöz az ételeknek.
  • Rántottához hasonló étel is készíthető belőle. A lisztet vízzel, s tetszőleges fűszerekkel ki kell keverni, palacsinta tészta állagúra, majd wokban/ palacsintasütőben megsütni. Sütés közben figyeljük, s fordítsuk meg, ha megsült egyik-másik oldalán. Ha még túlságosan ragadós, hagyjuk sülni. Rántotta receptet itt találhatsz.

panir1

panir2

panir3

panir4

panir5

Ezeken felül tudunk készíteni kis golyókat (falafelt), különböző változatban fasírtokat, egytálételeket. Előbbiekhez összeaprított csicseriborsóra van szükségünk, amit más zöldségekkel, liszttel keverhetünk össze, ízlés szerint. Ugyanakkor más növényi alapú fasírtokat is összefoghatunk csicseriborsó liszttel.

Párom kedvence a csicseriborsó “pástétom”, ismertebb nevén a humusz. Csicseriborsó krémből (összeturmixolt csicseriborsó) és szezámmag krémből (tahini) áll. Bioboltokban, egyes élelmiszer üzletekben is beszerezhető, de házilag is el tudjuk készíteni aprítóval, többféle ízben.

Ha új, tápláló ízvilágra vágysz, mindenképp érdemes kipróbálnod.


Receptekért itt tudsz feliratkozni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük